Menü
Kedvencek

Regisztráció után ide tudod elmenteni kedvenc tartalmaidat.

Regisztrálok
Adatlap
Regisztrálok

3 marketing tipp, hogyan értékesítse orvos esztétikai praxisát

3 marketing tipp, hogyan értékesítse orvos esztétikai praxisát

Azzal foglalkozik a mindennapok során, hogy embereket szépít meg? Akkor már biztos Ön is rájött, hogy a piacon rengeteg konkurens foglal helyet, akik hasonló küldetéssel építik az üzletüket. Az elmúlt években a különböző szépészeti, esztétikai beavatkozások a virágkorukat élik, és rengeteg klinika nyílt az utóbbi években. Pontosan emiatt nem könnyű kitűnni a versenytársak közül. Most mutatunk 3 marketing tippet, amely elősegíti, hogy új pácienseket szerezzen, és jobb megjelenése legyen az online térben!

Az orvos esztétikai piacon belüli túltelítettség, valamint a népszerű kuponos oldalakon felbukkanó olcsó szépségápolási ajánlatok kihívássá tették az orvosok számára, hogy előrébb jussanak az üzletük fellendítésében. Tovább fokozza a helyzetet, hogy a legtöbb klinika ugyanazokat a beavatkozásokat próbálják értékesíteni, így nehéz kitűnni a tömegből. Ráadásul a közösségi média még mindig kritikus eszköz, és a legtöbbször nem elég pár előtte/utána kép, vagy egy látványos Instagram poszt ahhoz, hogy megérkezzen az átütő siker.

Mi is rengeteg koncepciót láttunk már ügynökségektől, és marketing szakemberektől, de tudjuk, hogy nem egyszerű megtalálni azt az irányt, ami könnyedén sikerre viheti a vállalkozásodat. Viszont van három jól bevált technika, amelyek segítségével hatékony marketing mixet alakíthat ki a plasztikai/esztétikai praxisa számára! Most mutatunk 3 marketing tippet, amelyek segítségével elérheti, hogy az Ön szolgáltatásait válasszák a piacon, így növelve új páciensei körét!

1. A kevesebb néha több

Biztos, hogy már több millió forintot költött a legjobb orvosi berendezésekre, és rengeteg hatékony kezelés elérhető Önnél. Viszont ezek reklámozásában, és megosztásában meg kell találni az arany középutat. Az nem jó irány, ha minden nap csak azt kommunikálja az online térben, hogy mennyire jó szakember, és a kezelései is a leghatékonyabbak jelenleg a piacon. Mindez zavaró lehet egy idő után a követői számára.

Nagyon sokan elkövetik azt a hibát, amikor a weboldalra fogalmaznak meg egy szöveget, vagy online kezdenek el posztolni, hogy csak a saját kezeléseik hatékonyságairól írnak, és arról, hogy mennyire jók az adott szakterületen. Mi azt javasoljuk, hogy inkább képzelje magát a célcsoport helyébe, vázolja fel a problémáikat, és erre kínáljon megoldást!

Nem azt mondjuk, hogy nem reklámozhatja az összes szolgáltatását, viszont ne folyamatosan tegye ezt! A kevesebb néha több. Lépjen egy kicsit hátrébb, és gondolja át, mely kezelések a legjobbak Önnél, vagy melyikben Ön a legjobb! Ha például profi az ajaktöltésben, akkor érdemes ezt a területet kihangsúlyoznia. Úgy is megközelítheti, hogy melyik az a kezelés, amire a legtöbben jelentkeznek be Önhöz? Így biztos rengeteg elégedett páciens írna Önről 1-2 pozitív véleményt, vagy ajánlaná a munkásságát a közösségi oldalakon.

Olyan kezelést érdemes a marketing középpontjába helyezni, amiről a leginkább felismerhető az Ön praxisa, és a legtöbb üzletet hozza! Sokkal hatékonyabb lesz, mintha egyszerre próbálná eladni az összes tevékenységét!

2. Legyen más, mint a többiek!

A botulinum toxin kezelés az egyik legnépszerűbb esztétikai beavatkozás jelenleg a világon. A kisebb szalonoktól kezdve a hatalmas rendelőkig, mindenki próbálja minél kedvezőbb áron kínálni ezt a szolgáltatását. Viszont ez nem vezet előre, és nem is tud vele versenyezni. Menjen szembe a trenddel, és tegye egyedivé az adott beavatkozást! Meg kell találnia azt a USP-t /egyedi terméktulajdonság/, amivel kitűnhet a versenytársai közül. Íme néhány példa!

A botulinum toxin kezelés reklámozásánál például extraként feltüntetheti, hogy ingyenes konzultáció előzi meg:

Régóta szeretné kipróbálni a botulinum toxint, de nem tudja, hogy mi az a mennyiség, ami ideális lenne az Ön számára? Mi segítünk! Most minden kezelés mellé INGYENES konzultációt biztosítunk!

Akár ajándék hidratáló krém csomagot is adhat a kezelés mellé:

Most minden botulinum toxin kezelés mellé ajándék hidratáló krém csomagot biztosítunk, egészen október 20-ig. Jelentkezzen be még ma!

Kereshet egy kisebb szegmenst is, mint például az újdonsült anyukák. Így közvetlenül nekik célozhatja az üzenetét, és egy problémára kínálhat megoldást:

A botulinum toxin olyan kipihentté varázsolja az arcát, mint a baba előtt!

Rengeteg lehetőség van, így érdemes lehet ezeket kiaknázni.

Minden kezelésre érvényes, hogy ha nincs egy jó értékajánlata, akkor felesleges reklámoznia!

Nem várhatja el, hogy kitűnjön, ha ugyanazt a régi kezelést népszerűsíti ugyanazokkal a feltételekkel, mint mindenki más. Tehát menjen az ellentétes irányba, és csináljon valami teljesen mást, mint a versenytársai!

3. Teremtse meg a bizalmat!

Egy új páciens valószínűleg az ismertsége, egy pozitív Google értékelés, vagy egy ismerősi ajánlás után keresi meg a rendelőjét. Nem egyszerű feladat az új páciensek megszerzése, de a megtartás még nehezebb feladat. Ezt a bizalom kiépítésével érheti el.

Az egészségügy egy rendkívül bizalmi terület. Az egészségügyi ellátás rengeteg bizonytalansági és kockázati elemmel jár a kiszolgáltatott páciens számára, aki az orvos kompetenciájára és szándékaira támaszkodik. Tehát: „ha a ráncfelvarrást Önre bízom, akkor 100%-ban megbízom magában!"

Hogyan alakítsa ki a megfelelő szintű bizalmat egy olyan beteggel, akit még alig ismer? Az egyik dolog, amit igazán hatékonynak találunk, az a blogolás. Lehetőséget ad arra, hogy közvetlenül a pácienseihez és a megfelelő célközönségéhez szóljon azáltal, hogy megosztja mindazt, amit a plasztikai/esztétikai beavatkozásokról tud. A blogolás háromféleképpen javíthatja a páciensekkel való kapcsolatokat:

1. A szakértői státusz kiépítése

A blogolás szakértőként pozícionálhatja Önt egy adott témában, így a potenciális ügyfelei is nagyobb bizalmat szavazhatnak Önnek. Ha olyan beavatkozásokat végez, amelyek egy életre megváltoztatják egy adott személy kinézetét, akkor a legjobbat kell nyújtania annak érdekében, hogy megbízzanak Önben. Ha arról a témáról ír, aminek a szakértője, akkor egy lépéssel közelebb kerül ahhoz, hogy bizonyítsa hozzáértését, és profizmusát. Így a leendő páciensei is nagyobb bizalommal fordulnak majd Önhöz.

2. A relevancia fenntartása

A blogolás még mindig a legjobb módja egy márka vagy vállalkozás népszerűsítésének, ha kifejezetten a SEO tartalmakról beszélünk. A releváns kulcsszavakkal ellátott SEO blog cikkek hozzájárulhatnak ahhoz, hogy egy idő után organikus úton is ott legyen a Google találati lista első oldalán. Így hosszútávon jelentős hirdetési összegeket spórolhat meg.

A releváns blogtartalmak rendszeres közzététele és a SEO-ra való optimalizálás segíthet abban, hogy magasabb helyezést érjen el a Google keresésekben. Ha pedig az első oldalon jelen meg egy-két cikkével, akkor jó eséllyel a tartalmait is többen fogják látni, mint mondjuk a negyedik oldalon lévő orvost.

3. Kapcsolatépítés

A blogolás egy beszélgetés. Fontos, hogy úgy írjon, mintha egy pácienséhez beszélne! Biztos Ön is tapasztalta már, hogy szívesen választja azt a szolgáltatót, aki időt szán Önre, és minden kérdésére választ ad. Így van ez az orvosok esetében is. Azzal, hogy megnyit egy párbeszédet a páciensekkel, tudatja velük, hogy Ön időt szán arra, hogy tájékoztatja őket a beavatkozás menetéről, és a lehetséges kockázatokról - ez a végső bizalomépítő technika.

Összességében elmondható, hogy következetes, kemény munkára és kreativitásra van szükség ahhoz, hogy a plasztikai/esztétikai ipar csúcsán maradjon. Ha arra összpontosít, hogy mi teszi a rendelőjét a legjobbá, és elkötelezi magát a tudatos online kommunikáció mellett, akkor vállalkozása sikerének határa a csillagos ég!